قبل از تخریب ساختمان چه اقداماتی باید انجام شود

قبل از تخریب ساختمان چه اقداماتی باید انجام شود : به طور کلی هر گونه اقدامی که در راستای مرمت یا تعمیر بخش های مختلف یک ساختمان انجام شود را به عنوان تخریب ساختمان معرفی می کنند. حتی در صورتی که یک بخش از ساختمان نیاز به نوسازی یا حذف داشته باشد نیز باید عملیات تخریب در بخش هایی از آن انجام شود.

در تخریب ساختمان از قطعات و دستگاه های مخصوص تخریب های ساختمانی استفاده گردد. به این ترتیب می توان به انجام فرایندهای ساختمانی مورد نظر پرداخت. در ادامه این مقاله آریا یدک با مجموعه اقداماتی که پیش از انجام عملیات تخریب اجرا می شوند، بیشتر آشنا می شوید. همراه ما باشید:

مهمترین اقدامات پیش تخریبی ساختمان

در فرایند تخریب از قطعاتی مانند چکش هیدرولیکی و سایر تجهیزات دستی و الکترونیکی تخریب ساختمان استفاده می شود. اما پیش از فراهم کردن این تجهیزات، ابتدا باید مجوزهای مورد نیاز برای تخریب فراهم شده و در دسترس صنعتگران قرار داده شوند.

مجوزهای رسمی این حوزه از مهندسین مربوطه دریافت می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. تاییدیه های کارشناسان مربوطه نیز برای اجرای عملیات تخریب اهمیت بسیار زیادی دارد.

تخریب ساختمان چه اقداماتی باید انجام شود

همکاری با موسسات آب، برق و گاز

در خصوص تخریب ساختمان باید برخی هماهنگی ها را با سازمان های مربوط به تامین آب و برق و گاز ساختمان خود نیز انجام دهید. به این ترتیب در این فرایند هیچ مشکل قانونی در کار شما به وجود نمی آید. در صورت نیاز باید در حین انجام فرایند تخریب، انرژی آب و برق و گاز ساختمان شما قطع شود تا از بروز حادثه جلوگیری به عمل آورید.

فرایند سالم سازی و نگهداری از منابع نیز در این زمینه انجام می شود.

به این ترتیب دسترسی به شیرهای آتشنشانی و حفظ ایمنی محیط میسر خواهد شد.

جلوگیری از تخریب پیاده رو

در این فرایند حفاظت از پیاده رو و مشاعات خیابان اصلی که در اختیار همه شهروندان قرار دارد نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. حتما به این موارد دقت لازم را داشته باشید و حقوق شهروندی را رعایت کنید.

در صورت نیاز می توانید، مجوزهای مسدودسازی پیاده روها را برای اجرای فرایند ساختمانی دریافت کرده و با خیال راحت این فرایند را انجام دهید. در حین کار باید از آسیب رساندن به سنگ فرش پیاده روها به شدت جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: لوازم تخریب ساختمان 

اطلاع رسانی به ساکنین محله

برای حفظ استانداردهای حرفه ای باید به رعایت حال همسایگان نیز دقت داشته باشید. فرایند تخریب ساختمان اغلب با سر و صدای بسیار زیادی همراه است و احتمال آزار و اذیت همسایگان وجود دارد. به همین خاطر باید پیش تر در این زمینه اطلاع رسانی کرده و این مطلب را گزارش دهید.

اما در صورتی که نیاز به تخریب فوری ساختمان شما وجود داشته باشد و عدم تخریب آن آسیب ها و مخاطراتی برای ساکنین محله به همراه آورد، تخریب بلامانع است و نیازی به کسب اجازه نخواهید داشت.

جدا کردن شیشه های پنجره

جداسازی شیشه ها از قسمت های مختلف ساختمان نیز یکی از عملیات های مهم پیش از تخریب به شمار می رود که باید با دقت کافی انجام شود.

در صورتی که به این فرایند دقت نداشته باشید، سلامت و جان بسیاری از کارگران در حین اجرای عملیات تخریب به خطر می افتد.

قبل از تخریب ساختمان چه اقداماتی انجام میشود

 در این زمینه می توانید، خود پنجره ها را به صورت کامل از جای درآورید و یا فقط شیشه های به کار رفته در آن ها را جداسازی کنید.

انسداد راه های ارتباطی

در این فرایند باید به مسدود کردن راه های ارتباطی موجود در ساختمان نیز دقت داشته باشید. در محیط هر ساختمانی راه پله ها، نردبان و پلکانی وجود دارند که طبقات مختلف را به هم مرتبط می کنند. در فرایند تخریب باید به از بین بردن این راه ها نیز دقت داشته باشید. در صورتی که این راه ها مسدود نشوند، با ورود هر فرد به داخل ساختمان تخریب شده، حوادث جبران ناپذیری به وجود می آید که سلامت افراد را به خطر می اندازد.

به علاوه برای تخریب راه های ورودی و خروجی در ساختمان باید برای آن ها جایگزینی در ساختمان تعیین شود.

توجه به ساختمان های مرتفع

در این فرایند در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

در صورتی که ساختمان شما ابعاد بلندی دارد و از ساختمان مجاور بلندتر است، باید حتما به الزامات نصب حفاظ برای جلوگیری از آسیب دیدن ساختمان مجاور خود دقت داشته باشید. در غیر این صورت خسارات بسیار زیادی را متحمل خواهید شد.

در این زمینه رعایت نکات ایمنی بسیاری مورد توجه قرار می گیرد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • استخدام نیروی کار با تجربه

برای استفاده از هر یک دستگاه های مورد استفاده در تخریب ساختمان از جمله قطعات چکش هیدرولیکی باید حتما از کارگران با تجربه و کارآزموده کمک بگیرید.

قطعات این چکش و انواع چکش های مخصوص تخریب ساختمان با استفاده از مهارت ها و تکنیک های این افراد میسر می شود و باید زیر نظر افراد متخصص انجام شود.

به علاوه این افراد با استانداردهای مخصوص تخریب ساختمان آشنایی دارند و این فرایند را با دقت بالایی انجام می دهند. به این ترتیب هیچ آسیب مالی یا جانی برای افراد به وجود نمی آید.

در تخریب ساختمان چه اقداماتی انجام میشود
  • توجه به ضایعات تخریبی

در فرایند تخریب ساختمان باید به ضایعات و مواد حاصل از تخریب نیز توجه داشته باشید و پیش تر اقداماتی برای رفع و از بین بردن آن ها از محیط تخریب انجام دهید.

این قطعات باید به محلی دیگر انتقال داده شوند. به این ترتیب در نظر گرفتن تمهیدات مربوط به انتقال آن ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

جمع بندی

در این مطالب در خصوص تخریب ساختمان و نکات مهم مربوط به آن اطلاعاتی را ارائه کردیم که به شما کمک می کنند این فرایند را با رعایت کلیه نکات ایمنی و فاکتورهای استاندارد مربوطه انجام دهید. در این خصوص برای انجام قانونی تر فرایند تخریب ساختمان از دریافت مجوزهای رسمی از سازمان های ذی ربط نیز غافل نشوید.

در غیر این صورت باید جریمه هایی که برای عملیات تخریب غیر قانونی برای شما تعیین می شود، بپردازید. به این ترتیب فرایند تخریب با هزینه بالاتری انجام می گیرد. در بخش بعدی باید حتما دستگاه ها و لوازم کار مورد نیاز تخریب را آماده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *