ابزارهای تونل سازی

تونل سازی یک روش ساخت و ساز بدون ترانشه است که کارگران را ملزم به ورود به چاه با ابزارهای تونل سازی می کند.در دنیای فیزیکی، تونل سازی راهی برای عبور از زمین یا مرزهایی است که معمولا نمی توان از آنها عبور کرد. در این مطلب آریایدک شما را با برخی از این ابزارها آشنا خواهیم کرد.
مجموعه متنوعی از ابزارهای تونل سازی جدید به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های پروژه کمک می کند و در عین حال کیفیت را افزایش می دهد.
مایک ووف می نویسد: بازار جهانی پروژه های تونل سازی همچنان قوی است و مجموعه ای از پروژه های بزرگ در دست اجرا هستند یا برای آینده برنامه ریزی شده اند. این شرایط خوب بازار به سوخت تحقیق و توسعه در تجهیزات جدید ابزارهای تونل سازی کمک کرده است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهره‌ورتر، کارآمدتر و قابل اطمینان‌تر باشند و قادر به ارائه کار با کیفیت بالاتر باشند.

چکش هیدرولیکی در تونل سازی

چکش هیدرولیکی در تونل سازی

چکش هیدرولیکی یک سرمایه گذاری بزرگ است. این تجهیزات ساختمانی ضمیمه یک بیل مکانیکی است و بر اساس اصول هیدرولیک کار می کند. برای تخریب سازه ها و شکستن سنگ ها با اعمال فشار زیاد از قوطی روغن هیدرولیک کوچک خود استفاده می شود.
در آماده سازی برای فعالیت های ساختمانی مانند تونل سازی، مراحل مختلفی از کار از جمله تخریب، آماده سازی محل، حفاری سطح جاده و کارهای عمومی وجود دارد. چکش های تخریب دستی که از هوای فشرده برای کار تخریب استفاده می کردند، دیگر نیازهای اقتصادی و فنی رو به رشد را برآورده نمی کردند.
این ابزارها گاهی اوقات بسیار پر سر و صدا بودند، به تلاش فیزیکی زیادی از کارگران نیاز داشتند. بنابراین با توسعه و پیشرفت فناوری ابزارهای تونل سازی و ساختمانی مختلفی به وجود آمدند که یکی از بهترین و کاربردی ترین آنها چکش هیدرولیکی است.
برخی مزیت های چکش هیدرولیک:
افزایش استفاده از بیل مکانیکی مورد استفاده به عنوان ماشین آلات اصلی.
کاهش نیروی انسانی، افزایش عملکرد.
حذف کمپرسور
خروجی کار آن چندین برابر پنوماتیک است.
بدون نیاز به شلنگ تامین هوای بلند
استفاده آسان
مصرف سوخت مطلوب تر از کمپرسور است.
جابجایی کمپرسورها دیگر باعث اتلاف وقت نمی شود.
با نیروی ضربه 30-40 برابر بیشتر، صدای کمتر و خطر تصادف.

مطلب پیشنهادی: چکش تخریب چیست

لوازم چکش هیدرولیکی

ابزارهای تونل سازی: لوازم چکش هیدرولیکی

چکش های تخریب را می توان با لوازم جانبی مختلف کار کرد. رایج ترین آنها یک سنبله تخریب با انتهای مخروطی است که می تواند برای کارهای تخریب عمومی مانند تونل سازی استفاده شود. ابزارهای نقطه مسطح با طول های مختلف لبه برش یک لوازم جانبی ضروری برای کار تخریب و همچنین برای کارهای برش و برش سنگ هستند.
چکش هیدرولیکی بسیار برتر و قدرتمندتر از بسیاری از چکش های دستی دیگر هستند. ضربات پیستون و اندازه آن اجازه می دهد تا نیروی آن متفاوت باشد. این به سادگی یک اسب کاری است که هر تیم ساخت و ساز یا تخریب در زرادخانه خود می خواهد.
با این حال، این چکش به لوازم جانبی یا قطعات چکش هیدرولیک زیادی نیاز دارد تا عملکرد موثری داشته باشد و بهترین نتیجه را ایجاد کند. بیایید به پنج مورد از این لوازم جانبی نگاهی بیندازیم.
1) پایه چکش
2) گریس خودکار
3) مخزن نیتروژن
4) کیت ابزار هیدرولیک
5) رنگ آمیزی لمسی
چکش شکن های هیدرولیک تجهیزات قدرتمندی هستند که می توانند برخی از سخت ترین کارهای ساختمانی را انجام دهند. لوازم جانبی چکش هیدرولیکی عملکرد تجهیزات و بهره وری را نیز بهبود می بخشد.

ابزارهای چکش هیدرولیکی

ابزارهای چکش هیدرولیکی

در بالا ابزار مهم چکش هیدرولیکی نام برده شد در ادامه کمی بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد:
پایه چکش
نگهداری چکش بخش مهمی از نگهداری است. پایه چکش برای نگهداری چکش زمانی که از آن استفاده نمی شود مفید است. چکش در یک موقعیت عمودی ذخیره می شود که از آسیب محافظت می کند. این کار باعث افزایش طول عمر چکش و عملکرد صحیح آن می شود. وزن ضمیمه باید روی قاب باشد نه روی نقطه ای که در حالت ایستاده آسیب ببیند.
گریس خودکار
این ابزار روانکاری با روغن کاری خودکار چکش های هیدرولیکی کار می کند. هنگام انجام پروژه تونل سازی، آن را به اندازه کافی روغن کاری و در شکل با کیفیت نگه می دارد. این کیت گریس به طور خودکار در طول زمانی که چکش کار می کند، گریس را به ناحیه اسکنه و بوش می رساند.
مقدار کافی گریس سایش بوش و اسکنه را به حداقل می رساند و نیاز به گریس کاری دستی را بی نیاز می کند. این سیستم مجهز به خاموش شدن خودکار چکش است که در صورت خالی بودن مخزن گریس فعال می شود.
مخزن نیتروژن
گاهی اوقات یک کار بزرگ نیاز به انرژی زیادی برای انجام کار دارد. مخازن نیتروژن به عنوان یک تقویت کننده عمل می کنند که عملکرد چکش هیدرولیک را افزایش می دهد.
منطقی است که برخی از پیمانکاران یک مخزن نیتروژن بخرند تا عملکرد چکش خود را در سطح دیگری بالا ببرند و در طول پروژه‌هایی که برای تکمیل کار به درجه بالایی از قدرت نیاز دارند، انرژی بیشتری می‌دهند.
کیت ابزار هیدرولیک
کیت ابزار هیدرولیک برای راحتی و ایمنی عالی هستند. اکثر کیت ها شامل تمام اجزای هیدرولیک لازم برای کار بر روی هر برنامه خاصی است که نیاز به کار دارد. این می تواند به حفظ امنیت اپراتورها کمک کند. کیت ها می توانند شامل یک سیلندر هیدرولیک، شلنگ پمپ دستی سبک وزن و کوپلر باشند.
رنگ آمیزی لمسی
با گذشت زمان، مقداری سایش و پارگی روی سطح بریکرهای هیدرولیک ایجاد می شود. ممکن است ترک ها و تراشه هایی وجود داشته باشد که می توان آنها را تعمیر کرد. لمس کردن رنگ معمولاً یک عنصر تکمیلی در بخش تعمیر و نگهداری است.

مطلب پیشنهادی: چکش برقی و انواع آن

سخن پایانی

با توجه به مواردی که در بالا خواندید آموختید که ابزارهای تونل سازی و پروژه های ساخت و ساز روز به روز در حال افزایش و توسعه است.
یکی از این ابزار که با آن آشنا شدید چکش هیدرولیکی است. توسعه ماشین آلات در 50 سال گذشته منجر به صرفه جویی در ساخت تونل در سراسر جهان شده است. این ماشین آلات باعث صرفه جویی در هزینه و همچنین کاهش زمان ساخت با حاشیه زیادی می شود. نوآوری ها منجر به ساخت چنین پروژه هایی شده است که زمانی غیرممکن به نظر می رسید. این ماشین آلات همچنین ابزارهای تحلیلی را برای تسهیل طراحی تونل ها ارائه می دهند.
یکی از چالش های موجود در بازار، پیچیدگی های زمین شناسی در عملیات حفاری تونل و سنگ است. هر جنبه کلیدی فرآیند تونل زنی تحت تأثیر زمین شناسی منطقه است. بررسی ضعیف محیط اطراف منجر به تاخیر پروژه می شود که می تواند منجر به حوادث بزرگ شود و هزینه پروژه را تحت تاثیر قرار دهد.
بنابراین داشتن ابزارهای تونل سازی مختلف علاوه براینکه نیاز کار به نیروی انسانی را کم می‌کند، از خطا و اشتباهات نیز جلوگیری می‌کند، زیرا هرچه روند کار به صورت خودکار و هوشمند پیش رود خطای انسانی کمتر به چشم می‌آید. پیمانکارانی که تونل می سازند باید از روندها آگاه باشند تا بتوانند بهترین کار را به مشتریان خود ارائه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *