چه قوانینی برای تخریب ساختمان وجود دارد

 چه قوانینی برای تخریب ساختمان وجود دارد:

آریا یدک شما را با برخی از دستورالعمل های اجرایی تخریب ساختمان های امروزی آشنا می کند. شما می توانید از هر یک از این قوانین برای بهبود کیفیت تخریب سازه های مورد نظر استفاده کنید و این فرایند را بدون کوچکترین مشکلی اجرا نمایید. در این خصوص از انواع تجهیزات و لوازم مورد نیاز نیز استفاده می شود. از لوازم چکش هیدرولیکی گرفته تا تجهیزات ساده دستی هر یک از اهمیت بسیار زیادی در این فرایند برخوردار می باشند. اما پیش از اجرای این عملیات باید پیش نیازهای مربوط به آن به صورت کامل فراهم آورده شوند. در ادامه همراه ما باشید:

ماده قانونی 100 اداره شهرداری

برای این که بدانیم، چه قوانینی برای تخریب ساختمان وجود دارد باید به ماده قانونی ذکر شده در این خصوص دقت داشته باشید. در ماده قانونی شماره 100 سازمان شهرداری در خصوص تخریب ساختمان های امروزی اطلاعات وسیعی بررسی می شود. این ماده کیفیت اجرای این عملیات را بهبود می بخشد و به این روند جنبه قانونی می دهد. کسانی که قصد تخریب ساختمان خود را دارند، باید حتما از این قانون پیروی کنند.

در خصوص آشنایی با این قوانین مراجعه به وکلای این عرصه نیز میسر است. اما به طور کلی با وضع این ماده قانونی در اداره شهرداری کلیت تخریب ساختمان ها با قوانینی در این سازمان همراه می باشد. اما در صورت تخطی از آن ها با جرایم زیادی از سوی اداره شهرداری رو به رو می شوید. در این خصوص دریافت پروانه های مخصوص از سازمان های ذی ربط از اهمیت بسیار زیادی دارد.

آشنایی کلی با فرایند تخریب ساختمان

آشنایی کلی با فرایند تخریب ساختمان

بسیاری از مردم در خصوص این که چه قوانینی برای تخریب ساختمان وجود دارد، سوالاتی را مطرح می کنند. اما پیش تر بهتر است به فرایند اصلی تخریب ساختمان و سازه بپردازیم. به طور کلی مجوز تخریب سازه برای ساختمان های کلنگی و فرسوده صادر می شود و از انواع دستگاه ها و تجهیزات مدرن و امروزی برای جلوگیری از ایجاد هر گونه خسارت و افزایش سرعت عمل کار بهره برده می شود. پس از تخریب این ساختمان ها، آوار به جا مانده از آن ها با استفاده از ماشین آلات صنعتی و ساختمانی به محل دیگری منتقل می شوند.

پس از تخریب کامل سازه، خانه مورد نظر برای نوسازی یا بازسازی محیا می شود. مالکین باید برای اجرای این فرایند چند مرحله قانونی را در سازمان ها و اداره جات مربوطه طی کنند. در غیر این صورت موظف به پرداخت جریمه های تعیین شده در این عرصه خواهند بود.

مطلب پیشنهادی: کامل‌ترین نمونه قرارداد تخریب ساختمان + نکات قانونی آن 

اخذ پروانه تخریب از شهرداری  

تا به این جا حتما متوجه شده اید که چه قوانینی برای تخریب ساختمان وجود دارد. هر یک از این قوانین اهمیت بسیار زیادی دارند و مالکین برای جلوگیری از پرداخت جریمه باید تابع آن ها باشند. برای اخذ پروانه های تخریب از شهرداری باید سری مدارک زیر را تکمیل کرده و به مراجع ذی ربط ارائه دهید:

  • ارائه سند ملک و نقشه های تفکیکی مربوط به آن

  • اصل و کپی شناسنامه مالک

  • ارائه فیش های نوسازی

  • کپی آب و برق و گاز ساختمان مورد نظر

  • ارائه پایان کارهای مربوط به ساختمان در صورت وجود

  • ارائه نامه های مربوط به سازمان اوقاف برای ساختمان های وقف شده.

این مدارک باید به صورت کامل به همراه فرم درخواست تخریب ساختمان به مقامات ذی صلاح ارائه داده شوند. هر گونه نقص در مدارک روند دریافت پروانه را برای عملیات تخریب به تعویق می اندازد. این روزها درخواست این عملیات به صورت الکترونیکی ارائه شده و پاسخ مربوط به آن نیز از طریق همین سامانه های الکترونیکی دریافت خواهد شد.

حضور ناظرین کیفی در فرایند تخریب

حضور ناظرین کیفی در فرایند تخریب

در خصوص تخریب هر یک از این سازه ها از لوازم چکش هیدرولیکی و سایر تجهیزات پیشرفته و حرفه ای استفاده می شود. اما در این خصوص حضور ناظرین کیفی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. مالکین پس از دریافت پروانه کارهای معتبر از سوی سازمان های ذی ربط باید برای تخریب ساختمان خود اقدام کنند. اما حضور یک مهندس ناظر در این فرایند نیز یک شرط اساسی است و بدون رعایت این مسئله روند تخریب جنبه قانونی خود را از دست می دهد.

لوازم چکش هیدرولیکی و سایر تجهیزات به کار رفته در این فرایند باید زیر نظر این مهندسین خبره و حرفه ای مورد استفاده قرار داشته باشند. در غیر این صورت آسیب های جدی به پیکره ساختمان و حتی ساختمان های مجاور وارد می شود. اقدامات فنی و علمی این ناظرین خطرات موجود در این زمینه را به شدت کاهش می دهد. در این خصوص پیمانکاران حرفه ای نیز حضور دارند که بر این فرایند نظارت کامل خواهند داشت و نیاز به حضور مالکین را در جریان پروژه مورد نظر به شدت کاهش می دهند.

مراحل مختلف فرایند تخریب

مراحل مختلف فرایند تخریب

پس از تکمیل مدارک و شرایط قانونی اجرای تخریب ساختمان ها نوبت به مراحل اجرایی آن می رسد که باید زیر نظر افراد حرفه ای و کاردان انجام شود. به این ترتیب از بروز هر گونه خطای انسانی در جریان استفاده از تجهیزات و کلیت فرایند ساخت پیشگیری خواهد شد. چند مرحله زیر پس از دریافت پروانه های تخریب از سوی سازمان شهرداری اجرا خواهند شد:

  • تهیه نقشه از ساختمان مورد نظر برای تخریب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • در بخش بعدی باید به حذف مواد خطرناک در محیط بپردازید.
  • سپس باید یک طرح واره از تخریب سازه مورد نظر تهیه شود.
  • در مرحله بعدی اقدامات ایمنی مربوط به انجام کل پروژه مورد توجه قرار گرفته و با بهترین کیفیت اجرا می شوند.
  • سپس باید نقشه برداری های اصولی از ساختمان برای تخریب نیز به دست آیند.

بیشتر بخوانید: چند نوع روش تخریب ساختمان وجود دارد 

جمع بندی

در این گزارش از سایت معتبر آریا یدک اطلاعات دقیقی در خصوص اجرای فرایند تخریب و قوانین این حوزه ارائه کردیم. در صورتی که شما هم با این قبیل فعالیت های ساختمانی دست و پنجه نرم می کنید، باید با این قوانین کاربردی آشنایی داشته باشید و آن ها را برای اجرای این فرایندها مورد نظر قرار دهید. هر یک از این قوانین به شما کمک می کنند که با کمترین هزینه ها فرایند تخریب را در ساختمان خود انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *